Maasto on mäkistä, polut juurakkoiset ja kiviset, mutta fiilis on mahtava kun siellä punnertaa eteenpäin. Metsän hiljaisuus on aivan erityinen. Ympärillä on vain puita ja hiljaisuus. Siinä mieli lepää. Välillä sitten eteen avautuu upeita maisemia, lampia tai jylhiä kallioita. Hikisen lenkin jälkeen on mukavaa rentoutua Katinkullan kylpylän saunoissa.
|
Taas olemme olleet viikon Vuokatin Katinkullassa. Säät ovat olleet todella helteiset ja aurinkoiset. Aluksi lämpötila oli 27-29 astetta ja se on minulla vähän liikaa, mutta onneksi loppupäivät olivat hieman viileämmät. Lenkkipolkujen maisemat ovat aivan mahtavat. Olemme lenkkeilleet Vuokatinvaaralla, Naapurinvaaralla ja Sotkamon Hiukanhiekoilla. Upeita merkittyjä patikkareittejä on täällä runsaasti.
Maasto on mäkistä, polut juurakkoiset ja kiviset, mutta fiilis on mahtava kun siellä punnertaa eteenpäin. Metsän hiljaisuus on aivan erityinen. Ympärillä on vain puita ja hiljaisuus. Siinä mieli lepää. Välillä sitten eteen avautuu upeita maisemia, lampia tai jylhiä kallioita. Hikisen lenkin jälkeen on mukavaa rentoutua Katinkullan kylpylän saunoissa.
0 Comments
Taas on se aika vuodesta kun pitkästa työstä saa tulosta, nimittäin kypsiä tomaatteja. Maaliskuussa laitoin ensimmäiset siemenet multaan ja siitälähtien olen taimia koulinut ja hoitanut. Aina se on mielenkiintoista seurata miten kukin taimi kehittyy ja joku vaan ei kehity.
Tänä vuonna sato ei ole niin hyvä kuin viime vuonna. Olosuhteet ovat olleet aika haastavat. Ensin oli kylmä alkukesä ja sitten tulivat kovat helteet. Tyytyväinen pitää kuitenkin olla, koska olen kuullut, että joillain ei ole vielä yhtään tomaattia kypsynyt. Meidän festarikesän aloitti Savonlinnan oopperajuhlilla Verdin Macbeth, joka oli upea. Olemme nähneet saman oopperan aikoinaan Savonlinnassa, jolloin sen oli todella upea ja mieleenpainuva. Onneksi niin myös nyt. Lady Macbethinä esiintynyt soprano Saioa Hermandez lauloi loistavasti. Kun koko valtava kuoro lauloi kuului Lady Macbethin ääni kaiken yli. Tarina on verinen ja dramaattinen vallanhimosta. Se sopii erittäin hyvin Olavinlinnan suurelle näyttamölle, jossa taustana on mahtava kivimuuri. Päivä oli ensimmäinen hellepäivä ja oletin että linnassa saattaa olla vielä viileätä, mutta väärin meni. Katsomossa oli läkähdyttävän kuuma, mutta väliajalla alhaalla bastionissa oli viileätä. Porissa oli lauantaina myös helteinen päivä. Olimme varanneet liput Satakunnan loungeen koska siellä on katosteltta ja sen alla varjossa oli mukava istua ja kuunnella hyvää musiikkia. Siinä on sekin hyvä puoli, että siellä on kunnon vesivessat. Esiintyjiä oli taas paljon, mutta ehdottomasti paras oli Sting. Hyvää musiikkia ja aivan mahtava tunnelma. Taas helteinen päivä, kun Savonlinnan oopperajuhlilla kävimme katsomassa The Fairt Queenin. Katalonialainen Festival Perelada esitti hauskan, värikkään ja yllättävän oopperan, josta ei oikein juonesta saanut kiinni, mutta sitä oli ilo katsella. Musikki oli upeata, solistit huippuja ja visuaalisesti esitys oli hyvin monipuolinen. Esiintymispuvut olivat upeita ja värikkäitä ja oopperassa oli paljon hauskoja kohtauksia ja kommelluksia.
Harvoin saa oopperassa nauraa, mutta nyt kyllä sai. Oopperasta jäi iloinen ja keveä olo. |
Viivi 60+Kirjoitan blogiini asioista, joita näen, koen ja joista pidän. Arkisto
June 2026
Aiheet
All
|
RSS Feed